گفتمان دفاع مقدس

سوم خرداد سالروز آزادى خرمشهر قهرمان بيانگر اراده استوار مردان و زنان ايرانى در دفاع از مرزهاى عقيدتى و جغرافيايی و بيرون راندن دشمن بعثی از خاک كشور است.

با گرامی‌داشت ياد و راه شهيدان و ايثارگران عزيز ضروری است نگاهى دوباره به «گفتمان دفاع مقدس» كه تابلوى راهنماى نسل جوان ما مى‌تواند باشد بيندازيم.

خداباورى، آخرت‌گرايی، ايثار، توكل، توسل، شجاعت، شهامت، شهادت‌طلبى، حق‌مدارى، تقدم منافع جمعى بر منافع فردى، فراجناحى نگريستن به امور، دشمن‌شناسى و آرمان‌خواهى از مهم‌ترين مولفه‌هاى گفتمان دفاع مقدس محسوب مى‌شود.

دفاع مقدس از حيث ميراث ملموس، ناملموس و منظر فرهنگى براى جامعه ايران بس مهم و ارزشمند است.

از همين حيث است كه تاكنون ٨٤ اثر فقط ملموس مرتبط با دفاع مقدس ثبت شده است و در روز سوم خرداد ۱۴۰۱ «ميراث‌فرهنگى ناملموس شهيد گمنام» كه به سنت‌ها و آيين‌هاى مرتبط با شهداى گمنام  مى‌پردازد را در معاونت ميراث‌فرهنگى ثبت كرديم.

در آخرين روز از هفته ميراث‌فرهنگى با عنوان «روز ميراث‌فرهنگى و دفاع مقدس» همزمان با سوم خرداد در مراسمى كه در موزه ملى انقلاب اسلامى و دفاع مقدس برگزار شد با تشريح مباحث بالا براى توسعه و گسترش همكارى ميان وزارت ميراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاكيد كردم.

انتهای پیام/

کد خبر 14010303622525

برچسب‌ها